|
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 1 класс
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 1 кылаас
64 с.: ил. – Обл.
64 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Хрестоматия станет связующим звеном между урочной деятельностью и внеклассным чтением школьника, расширит читательскую среду, поможет организовать учебное время. Литературные игры оживят изучение курса, растормошат воображение, помогут проверить знания.
«Бэйэ ааҕыыта» кинигэ үөрэнээччи кылааска үөрэппитин кытта ситимнээн, ааҕар эйгэтин кэҥэтиигэ, бэйэ дьаһанар үөрэҕин тэриниигэ туһуланар. Литература оонньуулара өйү сытыылыахтара, толкуйу тобулуохтара, ситиһиини сыаналыахтара.
|
|
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 2 класс
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 2 кылаас
72 с.: ил. – Обл.
72 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Хрестоматия станет связующим звеном между урочной деятельностью и внеклассным чтением школьника, расширит читательскую среду, поможет организовать учебное время. Литературные игры оживят изучение курса, растормошат воображение, помогут проверить знания.
«Бэйэ ааҕыыта» кинигэ үөрэнээччи кылааска үөрэппитин кытта ситимнээн, ааҕар эйгэтин кэҥэтиигэ, бэйэ дьаһанар үөрэҕин тэриниигэ туһуланар. Литература оонньуулара өйү сытыылыахтара, толкуйу тобулуохтара, ситиһиини сыаналыахтара.
|
|
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 3 класс
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 3 кылаас
72 с.: ил. – Обл.
72 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Хрестоматия станет связующим звеном между урочной деятельностью и внеклассным чтением школьника, расширит читательскую среду, поможет организовать учебное время. Литературные игры оживят изучение курса, растормошат воображение, помогут проверить знания.
«Бэйэ ааҕыыта» кинигэ үөрэнээччи кылааска үөрэппитин кытта ситимнээн, ааҕар эйгэтин кэҥэтиигэ, бэйэ дьаһанар үөрэҕин тэриниигэ туһуланар. Литература оонньуулара өйү сытыылыахтара, толкуйу тобулуохтара, ситиһиини сыаналыахтара.
|
|
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 4 класс
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 4 кылаас
120 с.: ил. – Обл.
120 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Хрестоматия станет связующим звеном между урочной деятельностью и внеклассным чтением школьника, расширит читательскую среду, поможет организовать учебное время. Литературные игры оживят изучение курса, растормошат воображение, помогут проверить знания.
«Бэйэ ааҕыыта» кинигэ үөрэнээччи кылааска үөрэппитин кытта ситимнээн, ааҕар эйгэтин кэҥэтиигэ, бэйэ дьаһанар үөрэҕин тэриниигэ туһуланар. Литература оонньуулара өйү сытыылыахтара, толкуйу тобулуохтара, ситиһиини сыаналыахтара.
|
|
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 1 класс
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 1 кылаас
56 с.: ил. – Обл.
56 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Важным моментом в образовательном процессе ребенка занимает получение знаний в кругу семьи. Книга для семейного чтения станет прекрасным подспорьем в домашнем образовательно-воспитательном процессе: совместные чтения, обсуждения помогут ребенку привить любовь к чтению, научать высказывать свои мысли, строить отношения со сверстниками и старшими.
Оҕо сайдыытыгар дьиэтигэр, чугас дьонун ортотугар билиини-көрүүнү ылара суолталаах. Онуоха тиһигэ быстыбат үөрэхтээһин сорҕото буолар бэйэ дьаһанар үөрэҕэр ыалынан ааҕыыга ананар кинигэ биир сүрүн олугу уурсуо. Кинигэ дьиэ кэргэҥҥэ ааҕыыга, оҕо санаатын үллэстэригэр, өйүн-санаатын сааһылыырыгар, толкуйдуур, саҥарар дьоҕурун, тылын баайын хаҥатарыгар туһуланар.
|
|
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 2 класс
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 2 кылаас
72 с.: ил. – Обл.
72 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Важным моментом в образовательном процессе ребенка занимает получение знаний в кругу семьи. Книга для семейного чтения станет прекрасным подспорьем в домашнем образовательно-воспитательном процессе: совместные чтения, обсуждения помогут ребенку привить любовь к чтению, научать высказывать свои мысли, строить отношения со сверстниками и старшими.
Оҕо сайдыытыгар дьиэтигэр, чугас дьонун ортотугар билиини-көрүүнү ылара суолталаах. Онуоха тиһигэ быстыбат үөрэхтээһин сорҕото буолар бэйэ дьаһанар үөрэҕэр ыалынан ааҕыыга ананар кинигэ биир сүрүн олугу уурсуо. Кинигэ дьиэ кэргэҥҥэ ааҕыыга, оҕо санаатын үллэстэригэр, өйүн-санаатын сааһылыырыгар, толкуйдуур, саҥарар дьоҕурун, тылын баайын хаҥатарыгар туһуланар.
|
|
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 3 класс
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 3 кылаас
80 с.: ил. – Обл.
80 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Важным моментом в образовательном процессе ребенка занимает получение знаний в кругу семьи. Книга для семейного чтения станет прекрасным подспорьем в домашнем образовательно-воспитательном процессе: совместные чтения, обсуждения помогут ребенку привить любовь к чтению, научать высказывать свои мысли, строить отношения со сверстниками и старшими.
Оҕо сайдыытыгар дьиэтигэр, чугас дьонун ортотугар билиини-көрүүнү ылара суолталаах. Онуоха тиһигэ быстыбат үөрэхтээһин сорҕото буолар бэйэ дьаһанар үөрэҕэр ыалынан ааҕыыга ананар кинигэ биир сүрүн олугу уурсуо. Кинигэ дьиэ кэргэҥҥэ ааҕыыга, оҕо санаатын үллэстэригэр, өйүн-санаатын сааһылыырыгар, толкуйдуур, саҥарар дьоҕурун, тылын баайын хаҥатарыгар туһуланар.
|
|
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 4 класс
ЗАХАРОВА Л.В., ФЛЕГОНТОВА У.М. Хрестоматия: 4 кылаас
104 с.: ил. – Обл.
104 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Важным моментом в образовательном процессе ребенка занимает получение знаний в кругу семьи. Книга для семейного чтения станет прекрасным подспорьем в домашнем образовательно-воспитательном процессе: совместные чтения, обсуждения помогут ребенку привить любовь к чтению, научать высказывать свои мысли, строить отношения со сверстниками и старшими.
Оҕо сайдыытыгар дьиэтигэр, чугас дьонун ортотугар билиини-көрүүнү ылара суолталаах. Онуоха тиһигэ быстыбат үөрэхтээһин сорҕото буолар бэйэ дьаһанар үөрэҕэр ыалынан ааҕыыга ананар кинигэ биир сүрүн олугу уурсуо. Кинигэ дьиэ кэргэҥҥэ ааҕыыга, оҕо санаатын үллэстэригэр, өйүн-санаатын сааһылыырыгар, толкуйдуур, саҥарар дьоҕурун, тылын баайын хаҥатарыгар туһуланар.
|
|
ФИЛИППОВА Н.И., МАКСИМОВА М.Е. Хрестоматия: 5 класс
ФИЛИППОВА Н.И., МАКСИМОВА М.Е. Хрестоматия: 5 кылаас
192 с.: ил. – Тв. переплет.
192 с.: ойуулаах. – Халыҥ тастаах.
Хрестоматия знакомит учащихся 5 классов с произведениями устного народного творчества народа саха, малыми литературными поэтическими, прозаическими и драматическими жанрами, а также с переводными произведениями писателей коренных малочисленных народов Севера. В приложении даны краткие словари литературных понятий и терминов, литературные игры.
Хрестоматия 5 кылаас үөрэнээччилэрин норуот уус-уран айымньыларын, литература кыра кээмэйдээх жанрдарын: литературнай остуоруйаны, кэпсээни, хоһоону, пьесаны — кытары билиһиннэрэр. Маны таһынан босуобуйаҕа аҕыйах ахсааннаах хотугу норуоттар суруйааччыларын айымньылара киирдилэр. Сыһыарыыга литературнай өйдөбүл уонна термин кылгас тылдьыттара, литературнай оонньуулар бааллар.
|
|
ОКОНЕШНИКОВА П.И., ПОЛИКАРПОВА Е.М., ОЛЕСОВА С.Г. Хрестоматия: 6 класс
ОКОНЕШНИКОВА П.И., ПОЛИКАРПОВА Е.М., ОЛЕСОВА С.Г. Хрестоматия: 6 кылаас
192 с.: ил. – Тв. переплет.
192 с.: ойуулаах. – Халыҥ тастаах.
Хрестоматия для учащихся 6 класса состоит из трех разделов: «Обычаи предков, мудрое слово живут века», «Добрый нрав человека — основа жизни», «Родина, человек, родной язык — связующие звенья жизни», в которых приведены лучшие художественные произведения фольклора и якутской литературы для детей среднего звена, соответствующие раскрытию идейного содержания каждого раздела.
В конце пособия дается краткий литературный словарь.
6 кылаас үөрэнээччилэригэр аналлаах хрестоматия үс түһүмэхтээх: «Өбүгэ үгэһэ, үтүө тыл өлбөт үйэлээх», «Киһи үтүө сиэрэ — олох сүнньэ», «Төрөөбүт сир, киһи, ийэ тыл — олох ситимэ». Түһүмэхтэргэ тиэмэлэринэн орто сүһүөх оҕолоругар аналлаах саха фольклорун уонна уус-уран литературатын бастыҥ айымньылара таҥылыннылар.
Босуобуйаҕа литература төрүт өйдөбүллэрин кылгас тылдьыта киирдэ.
|
|
КОЛОДЕЗНИКОВ С.К., КОЛОДЕЗНИКОВА Л.Д., ВАСИЛЬЕВ Е.К. Хрестоматия: 7 класс
КОЛОДЕЗНИКОВ С.К., КОЛОДЕЗНИКОВА Л.Д., ВАСИЛЬЕВ Е.К. Хрестоматия: 7 кылаас
384 с.: ил. – Тв. переплет.
384 с.: ойуулаах. – Халыҥ тастаах.
В хрестоматию вошли произведения фольклора, а также стихотворения, рассказы, отрывки из поэм, повестей, драмы и романов якутских писателей. В пособии более углубленно изучаются такие понятия, как формы якутского стихосложения, литературные виды и жанры. Основная мысль, которую воспитывает данная книга: художественная литература — искусство слова.
Хрестоматияҕа фольклор, саха суруйааччыларын хоһоонунан айымньылара, кэпсээннэр, поэмалартан, сэһэннэртэн, драматтан уонна романнартан быһа тардыылар киирдилэр. Босуобуйаҕа сахалыы хоһоон формаларын, литературнай көрүҥнэр уонна жанрдар тустарынан өйдөбүллэр дириҥэтэн үөрэтиллэллэр. Босуобуйа үөрэнээччилэргэ тириэрдэр сүрүн сыала: уус-уран искусство — тыл искусствота.
|
|
КОЛОДЕЗНИКОВ С.К., ШИШИГИНА В.Р. Хрестоматия: 8 класс
КОЛОДЕЗНИКОВ С.К., ШИШИГИНА В.Р. Хрестоматия: 8 кылаас
336 с.: ил. – Тв. переплет.
336 с.: ойуулаах. – Халыҥ тастаах.
Произведения, включенные в хрестоматию для учащихся 8 класса, заставляют задуматься над проблемами любви к родине, войны и мира, отношения человека к природе, взаимоотношений отцов и детей. Задания, которые следуют за произведениями, направлены на создание образа, языковой и структурный анализ произведений. Начиная с изучения мифологии якутского народа и заканчивая произведениями современных авторов, учащиеся получат навыки литературного сравнения, анализа и исследования.
8 кылаас хрестоматиятыгар көрдөрөр, арыйар проблемаларынан наардаммыт айымньылар киирдилэр: төрөөбүт дойдуга таптал, сэрии уонна эйэ, айылҕаҕа сыһыан, оҕолор уонна аҕалар. Уобараһы оҥорон таһаарыы, тылы-өһү, айымньы форматын ырытыы курдук сорудахтар бэриллэллэр. Саха мифологиятыттан саҕалаан билиҥҥи суруйааччылар айымньыларын ааҕан, үөрэнээччилэр литературнай тэҥнээһиннэри, ырытыылары, чинчийиилэри оҥоро үөрэниэхтэрэ.
|
|
ШИШИГИНА В.Р., МАКСИМОВА М.Е. Хрестоматия: 9 класс
ШИШИГИНА В.Р., МАКСИМОВА М.Е. Хрестоматия: 9 кылаас
408 с.: ил. – Тв. переплет.
408 с.: ойуулаах. – Халыҥ тастаах.
Структура хрестоматии для учащихся 9 класса включает 5 разделов: «Народ и история», «Человек и его внутренний мир», «Судьба человека и будущее народа», «Любовь — наивысшее человеческое чувство», «Предназначение поэта, писателя в жизни». Каждый раздел собрал под одной проблемой поэтов, писателей разных эпох. Читая произведения, анализируя тексты, учащиеся научатся вдумчивому восприятию художественного слова, разбирать и правильно понимать освещение проблемы, поставленной автором, делать свои выводы.
9 кылаас хрестоматиятын тутула 5 түһүмэхтээх: «Норуот уонна история», «Киһи уонна кини уйулҕата», «Киһи дьылҕата уонна норуот кэскилэ», «Таптал — киһи истиҥ иэйиитэ», «Поэт, суруйааччы олоххо анала». Хас биирдии түһүмэххэ араас кэрдиис кэм суруйааччылара киирдилэр. Айымньылары ааҕан, тиэкистэри ырытан, үөрэнээччилэр уус-уран тылы иҥэн-тоҥон өйдүү, суруйааччы проблеманы хайдах сырдаппытын, көрдөрбүтүн ырыҥалыы, сыаналыы, бэйэлэригэр түмүк оҥоро үөрэниэхтэрэ.
|
|
ПОЛИКАРПОВА Е.М., ЯКОВЛЕВ В.С — ДАЛАН, МОЛУКОВА Л.Ф. Хрестоматия: 10 класс
ПОЛИКАРПОВА Е.М., ЯКОВЛЕВ В.С — ДАЛАН, МОЛУКОВА Л.Ф. Хрестоматия: 10 кылаас
376 с.: ил. – Тв. переплет.
376 с.: ойуулаах. – Халыҥ тастаах.
В хрестоматии для учащихся 10 класса освещается творчество якутских писателей: от основоположников до 70-х годов прошлого столетия. Произведения делятся по трём основным направлениям: истоки возникновения якутской литературы, революционный период и эпоха социалистического реализма, произведения репрессированных писателей. В пособии дается краткий литературоведческий словарь.
10 кылаас үөрэнээччилэригэр аналлаах хрестоматияҕа саха литературатын төрүттэниэҕиттэн ааспыт үйэ 70-с сылларыгар диэри кэрдиис кэмҥэ олорбут суруйааччылар айар суоллара сырдатыллар. Айымньылар сүнньүнэн үс суол бөлөххө хайдаллар: саха литературата бастаан хайдах саҕаланан испитэ; саха литературата революция уонна социалистическай реализм олоҕуруутун күөнүгэр көстүүтэ; репрессияламмыт суруйааччылар айымньылара. Босуобуйаҕа литература төрүт өйдөбүлүн кылгас тылдьыта киирдэ.
|
|
ФИЛИППОВА Н.И., ПОПОВА М.М. Хрестоматия: 11 класс
ФИЛИППОВА Н.И., ПОПОВА М.М. Хрестоматия: 11 кылаас
312 с.: ил. – Тв. переплет.
312 с.: ойуулаах. – Халыҥ тастаах.
В хрестоматии для учащихся 11 класса освещается творчество якутских писателей: от о 40-х до 90-х годов XX века. Произведения делятся по четырем основным направлениям: якутская литература в годы Великой Отечественной войны; литература сложного периода (50-х — 60-х гг.); литература 70-х — 80-х гг.; литература конца 80-х — 90-х гг.). Произведения, включенные в пособие, заставляют задуматься как над извечными нравственными ценностями человечества, так и проблемами сегодняшнего мира в современном контексте.
11 кылаас үөрэнээччилэригэр аналлаах хрестоматияҕа саха суруйааччыларын айар суоллара XX үйэ 40-с сылларыттан 90-с сылларга тиийэ сырдатыллар. Айымньылар түөрт түһүмэҕинэн наарданаллар: саха литературата Аҕа дойду Улуу сэриитин кэмигэр; уустук кэм литературата (50- —60-с сыллар; 70-с—80-с сыллар литературалара; 80-с сыллар бүтүүлэрэ —90-с сыллар. Босуобуйаҕа киирбит айымньылар сиэр-майгы сыаннастарын анааралларын таһынан, билиҥҥи олоххо үөскүүр боппуруостары таарыйаллар.
|
|
ПЕТРОВ Н.Е., ИВАНОВ С.А., НЕУСТРОЕВ Н.Н., СЕМЁНОВА С.С. Практикум: 5 класс
ПЕТРОВ Н.Е., ИВАНОВ С.А., НЕУСТРОЕВ Н.Н., СЕМЁНОВА С.С. Практикум: 5 кылаас
192 с.: – Тв. переплет.
192 с.: – Халыҥ тастаах.
Практикум для учащихся 5 класса состоит из следующих разделов: «Лексика», «Синтаксис и пунктуация», «Фонетика и графика», «Состав слова и орфография», «Развитие связной речи», «Типы речи». В приложение вошли краткий толковый словарь, орфографический словарь, словарь омонимов, правила пунктуации и орфографии.
5 кылаас үөрэнээччилэригэр аналлаах практикум салаалара: «Лексика», «Синтаксис уонна сурук бэлиэлэрэ», «Фонетика уонна графика», «Тыл састааба уонна орфография», «Ситимнээх саҥаны сайыннарыы», «Саҥа тиибэ». Сыһыарыыга кылгас быһаарыылаах тылдьыт, орфографическай тылдьыт, омоним тылдьыта, үөрэтиллибит пунктуация уонна орфография быраабылалара киирдилэр.
|
|
НЕУСТРОЕВ Н.Н., ВАСИЛЬЕВ Е.К., СЕМЁНОВА С.С. Практикум: 6 класс
НЕУСТРОЕВ Н.Н., ВАСИЛЬЕВ Е.К., СЕМЁНОВА С.С. Практикум: 6 кылаас
192 с.: – Тв. переплет.
192 с.: – Халыҥ тастаах.
Практикум для учащихся 6 класса состоит из следующих разделов: «Морфология», «Связная речь», «Стили речи». В приложении дается краткий толковый словарь.
6 кылаас үөрэнээччилэригэр аналлаах практикум салаалара: «Морфология», «Ситимнээх саҥа», «Саҥарар саҥа стилин туһунан өйдөбүл». Сыһыарыыга кылгас быһаарыылаах тылдьыт киирдэ.
|
|
НЕУСТРОЕВ Н.Н., ЯДРИХИНСКАЯ А.Г., СЕМЁНОВА С.С. Практикум: 7 класс
НЕУСТРОЕВ Н.Н., ЯДРИХИНСКАЯ А.Г., СЕМЁНОВА С.С. Практикум: 7 кылаас
112 с.: ил. – Тв. переплет.
112 с.: ойуулаах. – Халыҥ тастаах.
Практикум для учащихся 7 класса состоит из следующих разделов: «Морфология», «Связная речь». В приложении даются синонимический ряд, краткий фразеологический словарь.
7 кылаас үөрэнээччилэригэр аналлаах практикум салаалара: «Морфология», «Ситимнээх саҥа», «Саҥарар саҥа стилин туһунан өйдөбүл». Сыһыарыыга синоним кэккэтэ, сомоҕо домох кылгас тылдьыта киирдилэр.
|
|
ВИНОКУРОВ И.П., ФИЛИППОВ Г.Г., ФИЛИППОВА М.Е. Практикум: 8 — 9 классы
ВИНОКУРОВ И.П., ФИЛИППОВ Г.Г., ФИЛИППОВА М.Е. Практикум: 8 — 9 кылаастар
112 с.: – Тв. переплет.
112 с.: – Халыҥ тастаах.
Практикум для учащихся 8—9 классов состоит из следующих разделов: «Словосочетание», «Простое предложение», «Сложное предложение», «Синтаксис текста». В приложении даются правила пунктуации.
8—9 кылаастар үөрэнээччилэригэр аналлаах практикум салаалара: «Судургу этии», «Холбуу этии» «Морфология», «Ситимнээх саҥа», «Тиэкис синтаксиһа». Сыһыарыыга саха тылыгар сурук бэлиэтин туттуу быраабылалара киирдилэр.
|
|
СЕМЕНОВА С.С., ВАСИЛЬЕВА Н.Н., СКРЯБИНА Т.А. Практикум: 1 класс
СЕМЕНОВА С.С., ВАСИЛЬЕВА Н.Н., СКРЯБИНА Т.А. Практикум: 1 кылаас
144 с.: ил. – Интегр.
144 с.: ойуулаах. – Интегральнай тастаах.
Прктикм «Родной язык» предназначен для общеобразовательных организаций с обучением на языке саха. Цель — формирование первоначальных представлений о единстве и многообразии языкового и культурного пространства России, позитивного отношения к правильной устной и письменной речи, овладение первоначальными представлениями о нормах литературного языка саха и правилах речевого этикета, овладение учебными действиями с языковыми единицами и умения использовать знания для решения познавательных, практических и коммуникативных задач.
«Төрөөбүт тыл» практикум сахалыы иитэр-үөрэтэр оскуолаҕа аналлаах.
Сыала-соруга — үөрэнээччигэ төрөөбүт тыл туһунан билиини аан дойду туһунан научнай билии быстыспат сорҕотун быһыытынан билиһиннэрии, дьону-сэргэни кытта төрөөбүт тылынан бодоруһар үөрүйэҕин сайыннарыы, саҥа (тыл) култуурата киһи уопсай култууратын быстыспат сорҕото буоларын туһунан өйдөбүлү тиэрдии, төрөөбүт тыл нөҥүө ытык өйдөбүллэри (төрөөбүт дойду, айылҕа, дьиэ кэргэн, төрүт култуура, үлэ, о.д.а) иҥэрии. Ону сэргэ үөрэнэр тыл үөрэҕин, сурук-бичик култууратын төрүт өйдөбүллэригэр тирэҕирэн, төрөөбүт тыл литературнай нуорматын тутуһарга, алҕаһа суох саҥарарга уонна суруйарга үөрэтэр; тыл үөрэҕин сүрүн салааларын туһунан уопсай өйдөбүлү иҥэрии үөрэнээччи толкуйдуур дьоҕурун сайыннарар, өй үлэтин дьайыыларыгар үөрэтэри хааччыйар.
|
|
ВИНОКУРОВА Е.И., ЧЕХОРДУНА Е.П., ДЕДЮКИНА Л.Г. Практикум: 2 класс
ВИНОКУРОВА Е.И., ЧЕХОРДУНА Е.П., ДЕДЮКИНА Л.Г. Практикум: 2 кылаас
160 с.: ил. – Обл.
160 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Практикум «Культура народов Республики Саха (Якутия)» на основе формирования таких понятий, как «Я – представитель своего народа» и «Я – якутянин», содействует становлению основ российской гражданской идентичности «Я – россиянин».
Содержание учебного пособия представлено следующими содержательными линиями: «Природа», «Родной край», «Семья», «Традиционное жилище моего народа», «Традиционное хозяйство», «Народные художественные промыслы коренных народов Якутии», «Одежда», «Национальная кухня», «Национальные игры и игрушки», «Музыкальная культура моего народа», «Олонхо».
В пособии также дается информация о театрах и музеях Якутии.
«Саха Өрөспүүбүлүкэтин төрүт култуурата» практикум оҕо бэйэтин саха, Саха сирин уонна Россия гражданинын быһыытынан билинэрин иитиигэ, төрүт үгэстэри, ытык өйдөбүллэри олохсутарга туһуланар.
Үөрэнэр кинигэ тутулун ис хоһооно: «Айылҕа», «Төрөөбүт дойдум», «Дьиэ кэргэн», «Норуотум дьиэтэ-уота», «Норуотум төрүт дьарыктара», «Уус-уран оҥоһук», «Таҥас-сап», «Өбүгэм аһа-үөлэ», «Оонньуурдар, оонньуулар», «Норуот ырыата-тойуга», «Олоҥхо».
Маны таһынан үөрэнэр кинигэҕэ Саха сирин театрдарын уонна түмэллэрин туһунан иһитиннэриилэр киирдилэр.
|
|
ВИНОКУРОВА Е.И., ЧЕХОРДУНА Е.П., ДЕДЮКИНА Л.Г. Практикум: 3 класс
ВИНОКУРОВА Е.И., ЧЕХОРДУНА Е.П., ДЕДЮКИНА Л.Г. Практикум: 3 кылаас
176 с.: ил. – Обл.
176 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Практикум «Культура народов Республики Саха (Якутия)» на основе формирования таких понятий, как «Я – представитель своего народа» и «Я – якутянин», содействует становлению основ российской гражданской идентичности «Я – россиянин».
Содержание учебного пособия представлено следующими содержательными линиями: «Природа», «Родной край», «Семья», «Традиционное жилище моего народа», «Традиционное хозяйство», «Народные художественные промыслы коренных народов Якутии», «Одежда», «Национальная кухня», «Национальные игры и игрушки», «Музыкальная культура моего народа», «Олонхо».
В пособии также дается информация о театрах и музеях Якутии.
«Саха Өрөспүүбүлүкэтин төрүт култуурата» практикум оҕо бэйэтин саха, Саха сирин уонна Россия гражданинын быһыытынан билинэрин иитиигэ, төрүт үгэстэри, ытык өйдөбүллэри олохсутарга туһуланар.
Үөрэнэр кинигэ тутулун ис хоһооно: «Айылҕа», «Төрөөбүт дойдум», «Дьиэ кэргэн», «Норуотум дьиэтэ-уота», «Норуотум төрүт дьарыктара», «Уус-уран оҥоһук», «Таҥас-сап», «Өбүгэм аһа-үөлэ», «Оонньуурдар, оонньуулар», «Норуот ырыата-тойуга», «Олоҥхо».
Маны таһынан үөрэнэр кинигэҕэ Саха сирин театрдарын уонна түмэллэрин туһунан иһитиннэриилэр киирдилэр.
Маны таһынан үөрэнэр кинигэҕэ Саха сирин театрдарын уонна түмэллэрин туһунан иһитиннэриилэр киирдилэр.
|
|
ВИНОКУРОВА Е.И., ЧЕХОРДУНА Е.П., ДЕДЮКИНА Л.Г. Практикум: 4 класс
ВИНОКУРОВА Е.И., ЧЕХОРДУНА Е.П., ДЕДЮКИНА Л.Г. Практикум: 4 кылаас
160 с.: ил. – Обл.
160 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Практикум «Культура народов Республики Саха (Якутия)» на основе формирования таких понятий, как «Я – представитель своего народа» и «Я – якутянин», содействует становлению основ российской гражданской идентичности «Я – россиянин».
Содержание учебного пособия представлено следующими содержательными линиями: «Природа», «Родной край», «Семья», «Традиционное жилище моего народа», «Традиционное хозяйство», «Народные художественные промыслы коренных народов Якутии», «Одежда», «Национальная кухня», «Национальные игры и игрушки», «Музыкальная культура моего народа», «Олонхо».
В пособии также дается информация о театрах и музеях Якутии.
«Саха Өрөспүүбүлүкэтин төрүт култуурата» практикум оҕо бэйэтин саха, Саха сирин уонна Россия гражданинын быһыытынан билинэрин иитиигэ, төрүт үгэстэри, ытык өйдөбүллэри олохсутарга туһуланар.
Үөрэнэр кинигэ тутулун ис хоһооно: «Айылҕа», «Төрөөбүт дойдум», «Дьиэ кэргэн», «Норуотум дьиэтэ-уота», «Норуотум төрүт дьарыктара», «Уус-уран оҥоһук», «Таҥас-сап», «Өбүгэм аһа-үөлэ», «Оонньуурдар, оонньуулар», «Норуот ырыата-тойуга», «Олоҥхо».
Маны таһынан үөрэнэр кинигэҕэ Саха сирин театрдарын уонна түмэллэрин туһунан иһитиннэриилэр киирдилэр.
|
|
ГОГОЛЕВА М.Т., НИКИТИНА Р.С. Практикум: 5 класс
ГОГОЛЕВА М.Т., НИКИТИНА Р.С. Практикум: 5 кылаас
120 с.: ил. – Обл.
120 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Практикум содействует становлению основ российской гражданской идентичности «Я – россиянин».
Содержание практикума представлено следующими разделами «Республика Саха (Якутия) — часть Российской Федерации», «Материальная культура народов Якутии», «Духовная культура народов Якутии».
Практикум оҕо бэйэтин саха, Саха сирин уонна Россия гражданинын быһыытынан билинэрин иитиигэ, төрүт үгэстэри, ытык өйдөбүллэри олохсутарга туһуланар.
Үөрэнэр кинигэ тутулун ис хоһооно: «Саха Республиката — Россия Федерациятын быстыспат сорҕото», «Саха сирин норуоттарын материальнай култууралара», «Саха сирин норуоттарын духуобунай култууралара».
|
|
СЕРГИНА Е.С. Практикум: 6 класс
СЕРГИНА Е.С. Практикум: 6 кылаас
112 с.: ил. – Обл.
112 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Практикум «В добрый путь» предлагает получить много полезных сведений о культуре народов РС (Я). Учащиеся смогут познакомиться с якутским верованием, обрядами, историческими личностями, культурой народа саха, современными писателями Крайнего Севера. Также попробуют свои силы в анализе прочитанного текста; ознакомятся с единицами измерения своих предков, философией крылатых фраз. После каждой пройденной темы даются задания разного уровня (загадки, кроссворды, творческие задания и.т.д.).
Книга может быть использована учителями любых предметов при подготовке к внеклассным занятиям, классным часам или интегрированным урокам.
«Айылгы аартыга» практикумҥа Саха сирин олохтоох омуктарын култуураларын туһунан туһалаах матырыйааллар киирдилэр. Үөрэнээччилэр саха итэҕэлин, сиэрин-туомун, үгэстэрин, сахалыы култуура сайдыытын, хотугу омуктар билиҥҥи суруйааччыларын кытта билсиэхтэрэ. Ону таһынан аахпыт тиэкистэрин ырытарга, кэпсииргэ, ис хоһоонун илдьиритиһэргэ холонуохтара. Өбүгэ кистэлэҥэ туохха саһан сытарын тобуларга араас хабааннаах сорудахтар бааллара кэрэхсэбиллээх (таабырыннар, кроссвордар, айар дьоҕуру сайыннарар үлэлэр).
Бу үөрэнэр кинигэнэн ханнык баҕарар учуутал кылаас таһынааҕы уруоктарга, кылаас чаастарыгар төһө баҕарар туттуон сөп.
|
|
ВАСИЛЬЕВА М.С. Практикум: 7 класс
ВАСИЛЬЕВА М.С. Практикум: 7 кылаас
224 с.: ил. – Обл.
224 с.: ойуулаах. – Чараас тастаах.
Практикум направлен на воспитание носителя традиций, нравственных и духовных ценностей, сформировавших якутский народ и коренные малочисленные народы Севера как единую общность.
Содержание практикума представлено следующими разделами «Истоки верований народа саха. Обычаи. Традиции», «Взгляд на историю», «Искусство народа саха во II пол. XX века», «Современная культура коренных малочисленных народов Севера»
Практикум оҕо бэйэтин саха быһыытынан, норуотун духуобунай сыаннастарын, култууратын өйдүүрүн иитиигэ, төрүт үгэстэри, ытык өйдөбүллэри олохсутарга туһуланар.
Үөрэнэр кинигэ тутулун ис хоһооно: «Саха итэҕэлин төрүттэрэ. Сиэр-туом. Үгэстэр», «Историческай көрүү», «Саха искусствота XX үйэ иккис аҥаарыгар», «Хотугу омуктар билиҥҥи култууралара».
|
|
ЯКОВЛЕВА М.П. Практикум: 8 класс
ЯКОВЛЕВА М.П. Практикум: 8 кылаас
112 с. – Обл.
112 с. – Чараас тастаах.
Практикум направлен на воспитание носителя традиций, нравственных и духовных ценностей, сформировавших якутский народ.
Содержание практикума представлено следующими разделами «Исторический взгляд», «Северная этнография», «Верования якутов, традиции, обычаи», «Развитие художественного искусства в 1960—1970 гг.».
Практикум үөрэнээччи бэйэтин норуотун духуобунай сыаннастарын, култууратын өйдүүрүн иитиигэ, төрүт үгэстэри, ытык өйдөбүллэри олохсутарга туһуланар.
Үөрэнэр кинигэ тутулун ис хоһооно: «Историческай көрүү», «Хотугу этнография», «Саха итэҕэлэ, сиэрэ-туома, үгэстэр», «1960—1970 сс. уус-уран искусство сайдыыта».
|
|
СОСТАВИТЕЛИ:
ТАРАБУКИНА У.П., ПОТАПОВА О.К., САКЕРДОНОВА А.С. Хрестоматия: 1—4 классы
96 с.: ил. – Тверд. переплет
Хрестоматия предназначена для учащихся 1—4 классов эвенских школ. В пособие вошли стихотворения и рассказы, формирующие любовь и уважение к родному краю и языку.
Книга входит в серию «Детям Севера» в рамках реализации проекта «Детское североведение» по финансированию Государственной программы «Сохранение, изучение и развитие государственных и официальных языков в Республике Саха (Якутия) на 2012—2016 годы».
|
|
СОСТАВИТЕЛИ:
МАКАРОВА К.И., ЛЕХАНОВА Ф.М. Хрестоматия: 1—4 классы
72 с.: ил. – Тверд. переплет
В сборник включены сказки и стихи на эвенкийском и русском языках, формирующие любовь и уважение к родному краю и языку.
Книга входит в серию «Детям Севера» в рамках реализации проекта «Детское североведение» по финансированию Государственной программы «Сохранение, изучение и развитие государственных и официальных языков в Республике Саха (Якутия) на 2012—2016 годы».
|
|
СОСТАВИТЕЛИ:
ДЬЯЧКОВА В.Г., КУЛИКОВА И.В., ДЬЯЧКОВА Ж.А. Хрестоматия: 1—4 классы
72 с.: ил. – Тверд. переплет
В хрестоматию на чукотском языке вошли стихотворения и рассказы, воспитывающие в детях патриотизм, любовь и уважение к родному краю и языку.
Книга входит в серию «Детям Севера» в рамках реализации проекта «Детское североведение» по финансированию Государственной программы «Сохранение, изучение и развитие государственных и официальных языков в Республике Саха (Якутия) на 2012—2016 годы».
|
|
СОСТАВИТЕЛИ:
КЫЛТАСОВА Т.Н., АРЬЯНОВА О.Н. Хрестоматия: 1—4 классы
72 с.: ил. – Тверд. переплет
Хрестоматия на долганском языке предназначена для учащихся 1—4 классов. В пособие вошли стихотворения и рассказы, формирующие любовь и уважение к родному краю и языку.
Книга входит в серию «Детям Севера» в рамках реализации проекта «Детское североведение» по финансированию Государственной программы «Сохранение, изучение и развитие государственных и официальных языков в Республике Саха (Якутия) на 2012—2016 годы».
|
|
ЛЕХАНОВА Ф.М. Практикум: 1 класс
112 с.: ил. – Обл.
Экспериментальное учебное пособие для невладеющих родным эвенкийским языком представляет систему занятий для детей 7—8 лет. По практикуму могут заниматься не только педагоги, но и родители, которые хотят вместе со своими детьми изучать эвенкийский язык.
|
|
СОСТАВИТЕЛЬ
ДЗИНГАЛЕВСКАЯ Т.П. Хрестоматия: 1—4 классы
80 с.: ил. – Обл.
Учебное пособие включает в себя произведения устного народного творчества, а также стихи и рассказы коренных народов Севера. В первом разделе книги собрана интересная коллекция пословиц, загадок, сказок народов, проживающих на Севере европейской части России, Западной Сибири, на Дальнем Востоке и в Приамурье. Во втором разделе пособия учащиеся окунутся в литературный мир, созданный мастерами художественного слова Крайнего Севера.
|
|
ДЬЯЧКОВА В.Г., КУЛИКОВА И.В., ДЬЯЧКОВА Ж.А. Хрестоматия: 1—4 классы
48 с.: ил. – Обл.
Хрестоматия предназначена для детей, не владеющих родным чукотским языком. Это книга о школьной жизни, родном поселке, культуре своего народа, рассказанная маленьким мальчиком.
|
|
СОСТАВИТЕЛЬ ДЬЯЧКОВА Е.И. Хрестоматия: 1 класс
64 с.: ил. – Обл.
В хрестоматию включены народные сказки и произведения юкагирских писателей. Вопросы, задания и тесты помогут усвоить пройденный материал.
В приложении даны тексты на языке лесных юкагиров.
|
|
СОСТАВИТЕЛЬ ДЬЯЧКОВА Е.И. Хрестоматия: 2 класс
96 с.: ил. – Обл.
В хрестоматию включены народные сказки и произведения юкагирских писателей. Вопросы, задания и тесты помогут усвоить пройденный материал.
В приложении пособия даны тексты на языке лесных юкагиров.
|
|
НИКИТИНА Р.С., ФЁДОРОВ Г.М., ВИНОКУРОВА Е.И. : Практикум 1—4 классы
96 с.: илл. — Интегр.
Практикум знакомит с традиционными знаниями коренных народов РС(Я): эвенов, эвенков, юкагиров, долган, чукчей, якутов. Содержание и структура пособия скомпонованы по разделам «Оленеводство», «Охота», «Рыболовство», «Собирательство», «Одежда». Традиционные знания коренных народов Севера многочисленны: это знания способов использования природных ресурсов, форм хозяйствования, связанных с оленеводством, другими формами разведения пород домашних животных, видах и свойствах дикорастущих и съедобных, и лекарственных растений; знания способов лова, сбора и обработки продукции, навыков изготовления орудий труда, промысловых запретов, домашних ремесел.
Знания и умения, полученные в процессе обучения и применения их в жизни, дадут детям устойчивое, гармоничное, духовное и нравственное развитие, научат их ценить образ жизни своих родителей, своего народа.
|
|
|
|
Get the Flash Player to see this player.
архив видео
frau viagra persantine valium stress test phentermine high blood pressure potenz viagra blagues viagra phentermine topix cialis dosagem viagra shipped overnight phentermine cost viagra informazioni viagra availability grapefruit juice and xanax viagra what to expect take viagra and cialis together cialis kamagra cialis indien buy valium online without prescription viagra falls palm desert erowid ambien ultram er dose viagra multiple tramadol with alcohol tramadol pijnstiller via viagra meridia srl alternatives viagra laura bush xanax tramal tramadol viagra alle erbe cialis 5mg prix abbott meridia valium in the uk tramadol onset kaufen cialis tramadol vs hydrocodone benzodiazepine ambien xanax alcohol embarazo y valium viagra et prostate viagra le moins cher eu viagra viagra x compra viagra generico ambien withdrawal how long sex mit viagra tramadol shot cialis kaufen online ambien safe during pregnancy viagra no longer works envio de viagra viagra mallorca viagra wirkungen viagra lima viagra manufacture cialis generika le viagra est il en vente libre tramadol with ibuprofen ambien od ultram pdf cialis blog farmacia viagra viagra por internet cialis prix adipex information is xanax safe natural valium tramadol suppository valium stress test meridia cena xanax nicknames spamassassin viagra ultram expiration viagra definicion does xanax cause weight loss viagra dei poveri russian viagra farmaco tramadol phentermine no prescription overnight ultram opiate viagra in bangkok meridia mechanism of action ambien breast milk was ist viagra robin williams on viagra viagra necesita receta cialis super what color is ambien effetti indesiderati cialis costo viagra aglio come viagra viagra wann einnehmen abuse valium tramadol trazodone valium purpose valium for muscle spasms valium dosage recreational viagra casero cialis maker viagra and statins viagra ausland xanax gador propecia viagra herzinfarkt viagra ultram manufacturer cialis in holland kaufen snorta tramadol viagra partnerprogramm sobre viagra xanax no script viagra calgary viagra laboratorios cialis legal kaufen cialis apcalis xanax category generic viagra without prescription apotek viagra phentermine stops working viagra cialis side effects buy viagra in uk cheap cialis viagra 2000 viagra in 24 hours viagra private prescription phentermine and hypothyroidism cialis dauereinnahme prix du cialis 20 mg costo cialis in farmacia generic ambien without a prescription what does xanax do testosterone viagra cialis interactions valium half life viagra dopage xanax effexor cialis achat phentermine and blood pressure viagra alternatives over the counter viagra oder cialis kratom tramadol cialis prescrizione medica xanax tattoo viagra prescrizione medica tramadol dose dogs achat cialis ordering ambien online tramadol prescription online viagra in tschechien xanax alplax uk viagra online viagra inefficace viagra rezeptfrei in holland viagra pfizer kaufen cialis 10mg vs 20mg tramadol and alcohol tramadol composicion phentermine appetite suppressant tramadol liver toxicity intranasal valium xanax online uk viagra cialis generika prezzi viagra valor del viagra phentermine and b12 shots fioricet side effects tramadol tropfen dosierung cialis packungsgro?e uses for ambien xanax 1mg viagra classification tramadol legal status vodka valium tramadol and asthma viagra a basso costo what does fioricet look like xanax vs vicodin taking cialis and viagra together natural substitute for viagra effets viagra cialis use what does viagra do to women buy meridia sibutramine valium suizid viagra sin receta madrid cialis viagra comparison cialis professionnel achat generique cialis xanax commercial buy ambien canada can woman take viagra xanax and vodka gold viagra l viagra euclid meridia hospital cialis medicinale vendita cialis valium in canada viagra for athletes viagra kaufen in deutschland viagra benzerleri acheter cialis en france handla viagra tramadol ohne rezept bestellen brand name phentermine viagra ohne rezept kaufen l arginine viagra oblivion meridia viagra cobra viagra pillole viagra manipulado doctor prescribed phentermine viagra voor vrouw viagra france phentermine wiki cialis professional adipex retard capsules durata del viagra woman takes viagra tramadol with methadone viagra pub viagra natural substitute naturliche viagra viagra coupons effetto viagra viagra meaning what if women take viagra xanax mexico cialis experiences viagra online rezept viagra pros cons cialis argentina viagra recreational viagra kamagra cialis viagra advice mejor viagra mexico pharmacy phentermine tramadol impotence mp273 phentermine tramadol und alkohol viagra us kopa viagra i sverige will ultram show up on a drug test cialis prospecto valium mg viagra acheter buy phentermine online no rx xanax erowid uso do viagra cialis viagra levitra how fast does phentermine work marihuana viagra xanax versus ativan viagra and extacy xanax hair loss viagra genuine kosten cialis tramadol side effects canine comprare viagra in farmacia viagra timing pain pill tramadol adipex weight loss results xanax g3721 viagra faqs vicodin and xanax interaction viagra generic review alternativa natural al viagra comprare viagra senza ricetta fake ambien comprar viagra en madrid recommended dosage of xanax viagra price alcohol withdrawal valium was ist tramadol phentermine speed viagra generico online annunci viagra lamictal and ambien tramadol ketorolac yahoo viagra similar to phentermine low cost phentermine valium intrarectal cialis france cialis compresse viagra fai da te phentermine skin rash xanax flashback spain viagra viagra wie einnehmen cialis lilly cialis una volta al giorno achetez cialis cialis en madrid xanax teatro meridia credit union online pharmacy generic viagra cialis testosterone viagra jovens viagra tabletten valium for dogs xanax grapefruit juice viagra generika online precio del viagra en mexico impotencia viagra cialis indications adipex info tadalafil cialis viagra niagara viagra tunisie tinnitus ambien rezeptfrei viagra kaufen experience viagra viagra taken by women cartoon viagra viagra side effects eyes viagra apotheke rezeptfrei xanax trip kanye west stay up viagra receta cialis acquisto viagra italia xanax 25 mg cialis achat en ligne cialis generico onde comprar tramadol dopamine cialis 80 achat de cialis en france does ultram have codeine in it vrai cialis viagra seguridad social xanax et prise de poids viagra risiken phentermine and no prescription rimadyl and tramadol tramadol nebenwirkung ultram prescribing information viagra cycling classic tabs viagra hay viagra para mujeres viagra caseiro valium 10 castellanos online valium prescription patente viagra besser als viagra viagra cialis tramadol 75mg adipex weight valium in system cialis once a day xanax ecstasy tramadol contraindicaciones mercado libre viagra viagra turkey viagra funcionamiento valium recreational viagra sign up viagra tablete ultram and constipation phentermine message boards xanax chemical formula wirkung valium xanax dosage anxiety tramadol expiration viagra medicare how long does it take xanax to take effect generico del cialis cialis ch vends cialis suboxone and xanax
|